South Sudan Television goes off-air

South Sudan Television goes off-air

The government-run television service in South Sudan,  is no longer broadcasting on the Arabsat satellite channel where it is typically accessed by viewers with satellite receivers.

Adil Faris Mayat, director of South Sudan Broadcasting Corporation TV (previously SSTV) , confirmed the problem in a Facebook post yesterday that he has since deleted, calling on volunteers to give money to the station.

He said that the manager of the Freedom Group Paul Ater had donated 250,000 SSP for the maintenance of the TV on terrestrial broadcast, but called on well-wishers to donate money for the maintenance of the satellite TV channel.

Radio Tamazuj contacted the TV director for further explanation but he declined, claiming he is not allowed comment on the matter.The boss of South Sudan Broadcasting Corporation TV (previously SSTV) James Magok

The boss of South Sudan Broadcasting Corporation TV, James Magok disputed Radio Tamazuj’s report that the station had ran out of money and failed to pay its dues instead says the nation broadcaster is off-air due to a technical fault.

Via Radiotamazuj & National Courier

Advertisement
Share This